Ga naar inhoud. | Ga naar navigatie

DISCLAIMER: DdUX.org werkt optimaal met 'standards compliant' browsers (zoals Firefox, Camino, Opera en Safari). Er wordt hard gewerkt om de site ook in recente versies van Internet Explorer bruikbaar te maken.

DdUX: Design for digital User eXperience

Onderdelen
Persoonlijke hulpmiddelen
U bent hier: Home

Zoekresultaten

Niet gevonden waar u naar zocht? Probeer het uitgebreide zoekformulier voor meer zoekopties.

75 items die aan uw zoekterm(en) voldoen. RSS berichtformaat
The Laws of Simplicity Redactie, 16-01-2007 — Boeken: Concept en theorie

Digitaal kunstenaar en MIT professor John Maeda buigt zich over de wetmatigheden van eenvoud in technologische contexten.

Flow: Psychologie van de optimale ervaring Redactie, 20-04-2007 — Boeken: Concept en theorie
Design Research: Methods and Perspectives Redactie, 01-05-2007 — Boeken: Concept en theorie

Een verzameling artikelen onder redactie van Brenda Laurel over de essentie van ontwerpprocessen en relevante onderzoeksmethoden.

Designing Pleasurable Products Redactie, 04-05-2007 — Boeken: Concept en theorie

Een boek over vier vormen van plezier die mensen kunnen ervaren tijdens het gebruik van een product of dienst.

Everything is Miscellaneous Redactie, 07-05-2007 — Boeken: Concept en theorie

Een boek over waarom de indelings- en classificatieprincipes die we uit de fysieke wereld kennen niet meer van toepassing zijn op informatie indelen in de digitale wereld.

Bringing Design to Software Redactie, 19-07-2007 — Boeken: Concept en theorie

Een boek over de onlosmakelijke relatie tussen Design en software.

Emotionally Durable Design Redactie, 12-12-2007 — Boeken: Concept en theorie

Een boek over het ontwerpen van productervaringen gebaseerd op empathisch vermogen.

User Experience Re-Mastered Redactie, 09-10-2009 — Boeken: Concept en theorie

Een boek waarin diverse facetten van gebruikersbelevingen worden uiteengezet voor studenten en ontwerpers.

Pervasive information architecture Redactie, 16-12-2010 — Boeken: Concept en theorie

Een boek over de rol van informatie-architectuur op de gebruikservaring van een omgeving waarin computers alomvertegenwoordigd zijn.

CHI 2007 Reach Beyond Redactie, 29-01-2007 — Evenementen: Concept en theorie

ACM SIGCHI 2007 Conference on Computer/Human Interaction

Science fiction, science faction administrator, 22-03-2007 — Evenementen: Concept en theorie

De Waag Society organiseert samen met XS4ALL Internet en het Cyberspace Salvations onderzoeksteam een symposium in Amsterdam met als gastsprekers Bruce Sterling (schrijver van science fiction en design visionair), Rudy Rucker (schrijver van science fiction ) en Brenda Laurel (game designer en designtheoretica). Het symposium wordt gehouden op 21 maart, 11 april en 2 mei 2007 in het Pakhuis De Zwijger aan de Piet Heinkade 179 in Amsterdam. Toegang is gratis.

Privacy aware smart surroundings Redactie, 17-04-2007 — Evenementen: Concept en theorie

Lezing door Dr. Maria Lijding, Distributed and Embedded Systems group, University of Twente (Technical project manager of the Smart Surroundings project)

Mensen zijn gebruikers zijn consumenten Redactie, 11-02-2007 — Artikelen: Concept en theorie

Artikel over de overeenkomsten en verschillen tussen 'customer experience' en 'user experience'.

John Maeda gaat LOS Redactie, 03-02-2007 — Artikelen: Concept en theorie

Een artikel over de lancering van het boek 'Laws of Simplicity' door de Amerikaan John Maeda.

Patronen voor UX ontwerp komen beschikbaar Redactie, 12-03-2007 — Artikelen: Concept en theorie

Behalve patronen voor software en architectuur zijn de laatste jaren ook patronen ontwikkeld voor sites en interactie. De populariteit van deze patronen neemt toe. Zeker nu ruim een jaar geleden Yahoo! heeft besloten zijn ontwerp- en interactiepatronen publiek te maken. Ontwerpers van interactie en user experiences moeten dan ook meer en meer leren denken in termen van patronen en terugkerende, herbruikbare ontwerpoplossingen. Dat scheelt hen veel tijd en inspanning.

WATIS: 'usability' & 'user experience' Redactie, 26-03-2007 — Artikelen: Bruikbaarheid, User experience, Concept en theorie

Een kort artikel over de overeenkomsten en verschillen tussen de bruikbaarheid en gebruiksbeleving van interactieve toepassingen.

De beste UX heet 'Flow' Redactie, 20-04-2007 — Artikelen: Concept en theorie

In dit artikel wordt het psychologische concept van 'Flow' geplaatst in de context van user experience design.

Brenda Laurel debatteert virtueel Redactie, 01-05-2007 — Artikelen: Concept en theorie

Een kort bericht over een debat met ontwerptheoretica en game designer Brenda Laurel.

WATIS: 'information design' & 'information architecture' Redactie, 15-05-2007 — Artikelen: Concept en theorie

Een artikel over de ontstaansgeschiedenis en verschillen tussen 'information design' en 'information architecture'.

Namahn Talks over peer-to-peer Redactie, 07-06-2007 — Artikelen: Concept en theorie

Een kort bericht over een interview met Michel Bauwens.

Verplichte lectuur voor ux ontwerpers Redactie, 29-06-2007 — Artikelen: Concept en theorie

Een korte bericht over een advies van Dan Shaffer.

Peter Morville over een UX strategie en innovatie Redactie, 23-07-2007 — Artikelen: Concept en theorie

Een kort bericht over de samenhang tussen een user experience strategie en innovatie.

Vertrouwen en de geur van informatie Redactie, 15-08-2007 — Artikelen: Concept en theorie

Een kort bericht over vertrouwen en de geur van informatie door Ferry den Dopper.

Van gebruiksgemak naar -plezier Redactie, 29-08-2007 — Artikelen: Concept en theorie

Een artikel over de verschuiving van aandacht voor bruikbaarheid naar gebruiksplezier.

Leonard Verhoef promoveert op het (on)begrip van ontwerpers Redactie, 07-09-2007 — Artikelen: Concept en theorie

Een kort bericht over de promotie van L. Verhoef naar de empathie van ontwerpers.

De misvatting van eenvoud Redactie, 03-01-2008 — Artikelen: Concept en theorie

Een artikel over het verlangen naar eenvoud bij technologie.

Frank van Harmelen over Web 3.0 Redactie, 28-01-2008 — Artikelen: Concept en theorie

Een kort bericht over een interview van Frank van Harmelen over Web 3.0.

Beleving en ervaring prototyperen Redactie, 06-02-2008 — Artikelen: Concept en theorie

Een artikel over het belang van een prototype voor de gebruiksbeleving en -ervaring bij interactieve producten.

Professioneel vraaggesprek met Andrew Keen Redactie, 25-04-2008 — Artikelen: Concept en theorie

Een kort bericht over een vraaggesprek met Andrew Keen.

De drie ontwerplagen van Don Norman op een rijtje Redactie, 13-05-2008 — Artikelen: Concept en theorie

Een kort bericht over de drie ontwerplagen van Donald A. Norman.

Design is not just what it looks like and feels like. Design is how it works.Steve Jobs, 2003

Powered by Plone CMS, het Open Source Content Management Systeem

Deze site voldoet aan de volgende standaarden: