Ga naar inhoud. | Ga naar navigatie

DISCLAIMER: DdUX.org werkt optimaal met 'standards compliant' browsers (zoals Firefox, Camino, Opera en Safari). Er wordt hard gewerkt om de site ook in recente versies van Internet Explorer bruikbaar te maken.

DdUX: Design for digital User eXperience

Onderdelen
Persoonlijke hulpmiddelen
U bent hier: Home Boeken Persuasive Technology

Persuasive Technology

Meer rekening houden met emoties, motieven en verwachtingen van mensen bij het ontwerp is een terugkerend thema binnen user experience design. Op diverse plekken wordt ontdekt hoe dat kan. Maar dat technologie ook zelf verleidt, overtuigt en verlokt laat B.J. Fogg in dit boek met allerlei voorbeelden zien. Sites, PDAs en mobiele telefoons verleiden nog nauwelijks tot een verandering van denken en gedrag. De verleidingsprincipes uit dit boek geven aan hoe dat wel kan.

B.J.Fogg

Morgan Kaufmann

2002

1558606432

Boek

Captology

BJF

Can computers change what you think and do? Can they motivate you to stop smoking, persuade you to buy insurance, or convince you to join the Army?

"Yes, they can", says Dr. B.J. Fogg, director of the Persuasive Technology Lab at Stanford University. In this thought-provoking book, based on nine years of research, Dr. Fogg reveals how Web sites, software applications, and mobile devices can be used to change people’s attitudes and behavior. Technology designers, marketers, researchers, consumers—anyone who wants to leverage or simply understand the persuasive power of interactive technology—will appreciate the compelling insights and illuminating examples found inside.

Persuasive technology can be controversial—and it should be. Who will wield this power of digital influence? And to what end? Now is the time to survey the issues and explore the principles of persuasive technology. B.J. Fogg has written this book to be your guide.


Powered by Plone CMS, het Open Source Content Management Systeem

Deze site voldoet aan de volgende standaarden: